Het verhaal van de ark

DE ARK IS EEN GROOT MYSTERIE.
Wat geen mysterie is, is dat de Ark 70 meter lang,
10 meter breed en 13 meter hoog is.

De Ark neemt je mee op een reis langs de verhalen van Adam & Eva, Kaïn & Abel, Noach, Abraham, Mozes en Samson tot aan het Nieuwe Testament.
De Boom des Levens, die door de hele Ark groeit, verbindt de verhalen en laat het geheim zien van het Nieuwe Testament.

Alleen al om de Ark te bouwen zijn 1200 FSC bomen nodig geweest en 20 weken om de bomen in balken en planken te zagen. Het binnenste gedeelte van de Ark werd van dennenbomen gemaakt, de buitenkant van rood cederhout uit Canada.
De Ark werd op een binnenvaartschip gebouwd die vroeger ijzererts transporteerde. De Ark zelf heeft geen motor en wordt daarom gesleept.

IN OKTOBER 2010 HEEFT AAD PETERS,
de nieuwe eigenaar, de ark gekocht omdat hij de mogelijkheid zag om het eerste drijvende Bijbelse themapark in Europa te ontwikkelen.
Het was voor hem belangrijk dat er zo’n park is om de Bijbelse verhalen tot leven te brengen want als men andere culturen wil leren kennen moet men eerst de eigen cultuur kennen. Sinds meer dan 30 jaren werkt Aad Peters als theater- en
tv producent in meer dan 50 landen. Het binnenruim heeft hij met meer dan 50 werklieden en kunstenaars uit de hele wereld in een half jaar omgebouwd.
Elke Bijbelse creatie op de Ark werd ontworpen door Michaela Bartonova in opdracht van en geïnspireerd door ideeën van Aad Peters en gebouwd
door meer dan 12 beeldhouwers.

We horen het graag!

Vul je zoekopdracht in.